Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
przy Niepublicznym Przedszkolu z Oddziałami dla Dzieci z Autyzmem.Nasza misja
Wspieranie dziecka, ale przede wszystkim wsparcie rodzica w jego kompetencjach terapeutyczno – wychowawczych oraz przenoszenie umiejętności zdobytych na zajęciach na środowisko domowe
W ramach rozwijania zadań Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju wykorzystuje w pracy z dzieckiem i jego rodziną następujące metody i formy pracy pracy:
- Program terapii i edukacji Teacch
- Symultaniczno – sekwencyjna metoda nauki czytania
- Techniki behawioralne
- Elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Elementy metody Knillów
- System komunikacji alternatywnej i wspomagającej PECS
- Alternatywna i wspomagająca forma komunikacji Makaton
- Elementy muzykoterapii
- Elementy pedagogiki zabawy
- Integracja sensoryczna
- Terapia ręki
- Kinezjologia edukacyjna P.Dennisona
- Elementy terapii MNRI:
Terapia neurotaktylna, Integracja odruchów ustno-twarzowych, Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych
Testy diagnostyczne
W celu opracowania Specjalistycznej Oceny Funkcjonowania Dziecka terapeuci Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dalej Razem przeprowadzają testy diagnostyczne, takie jak:
Test niewerbalny Son-r
Test psychoedukacyjny KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwoj
PEP-3-PL Profil Psychoedukacyjny wydanie 3 - wersja polska
Informacje na temat funkcjonowania Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka:
- Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci z diagnozą autyzmu oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
- Jednostki systemu oświaty, w których powołano zespoły muszą spełniać warunki określone w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
- Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez zespół orzekających działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
- W skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju wchodzą: pedagog, psycholog, logopeda, neurologopeda oraz, w zależności od potrzeb inni specjaliści: fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej.
- Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu.
- Zajęcia obejmują; indywidualne zajęcia z terapii podstawowej, zajęcia z logopedą oraz rehabilitantem bądź terapeutą Integracji Sensorycznej.
- Rekrutacja prowadzona jest w ciągu całego roku, przyjmowane są dzieci, które mają złożone wnioski o przyjęcie i tym samym znajdują się na liście rezerwowej
Zespół WWR
PUSTY
WIOLETA KORDEK - WESOŁOWSKA - terapeuta WWR, koordynator zespołu WWR
Neurologopeda, logopeda
Od wielu lat zdobywa doświadczenie i szkoli się w zakresie rozwoju dzieci z zaburzeniami, w tym ASD. Uczestniczka szkoleń z zakresu wiedzy o Autyzmie organizowanych przez SPOA „Dalej Razem”, a także wielu innych specjalistycznych szkoleń, m.in. „Terapia ustno-twarzowa, terapia ręki i ergoterapia w pediatrii oraz ich wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z grupy ryzyka”, “Terapia behawioralna”, “Teoria umysłu”, a także szkolenia terapeutyczne dotyczące bazowych umiejętności komunikacyjnych oraz wczesnej interwencji, m.in. “Wczesna diagnoza i stymulacja”, “Ankyloglossia u dzieci i niemowląt”. Brała udział w cyklu szkoleń w projekcie „Szkolenia dla najbliższego otoczenia dzieci niepełnosprawnych” w obszarze alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC w Stowarzyszeniu Rehabilitacyjnym Centrum Porozumiewania w Kwidzynie. Posiada certyfikat komunikacji AAC “Makaton” oraz “PECS – Poziom 1”. Posiada także uprawnienia do pracy metodą Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona. Zdobyła uprawnienia i przeprowadza testy: psychoedukacyjne – KORP oraz niewerbalne – Son-r, a także test:
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa oraz PEP-3-PL.
Związana ze Stowarzyszeniem jest od 2014 roku. Aktualnie koordynuje pracę zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz prowadzi zajęcia terapeutyczne i neurologopedyczne.
Kontakt: w.wesolowska@dalejrazem.pl
KATARZYNA BARTKOWIAK - terapeuta WWR
Aktualnie jest koordynatorem zespołu diagnostycznego. Zajmuje się prowadzeniem diagnozy nozologicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Terapeuta w zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Prowadzi zajęcia indywidualne z podopiecznymi oraz psychoedukację i poradnictwo dla rodziców. Od wielu lat zdobywa doświadczenie w badaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z ASD. Posiada certyfikat z zastosowania narzędzia ADOS-2 w badaniach naukowych i klinicznych. Uczestniczyła w realizacji projektu badawczego Uniwersytetu Warszawskiego -Walidacja Testu PEP-3-PL, zakończony certyfikatem.
Obecnie uczestniczy w cyklu szkoleń w zakresie Terapii Poznawczo- Behawioralnej Dzieci i Młodzieży doskonaląc swój warsztat pracy w Poradni Zdrowia Psychicznego.
Prywatnie żona i mama trójki dzieci, miłośniczka narciarstwa, podróży oraz dobrego jedzenia.
ALEKSANDRA KOZIEŁ - logopeda - WWR
Neurologopeda. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną Uniwersytecie w Zielonej Górze oraz neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Uczestniczyła w cyklu szkoleń specjalistycznych z zakresu wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu. W Ośrodku Dalej Razem prowadzi terapię komunikacji w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Posiada certyfikat systemu alternatywnej komunikacji Picture Exchange Communication System (PECS). Specjalizuje się we wczesnej interwencji logopedycznej. Uczestniczy w szkoleniach z zakresu neurologopedii oraz z zakresu rozwoju małego dziecka. W swojej pracy wykorzystuje elementy Neurosensomotorycznej integracji odruchów MNRI według koncepcji dr S. Masgutova ( Terapia Neurotaktylna/ Integracja Odruchów Ustno- Twarzowych/ Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych).
ANNA ANTONIK - terapeuta Integracji Sensorycznej - WWR
Mgr fizjoterapii, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej
Zawód fizjoterapeuty uzyskała w 2006 roku studiując na Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W latach 2012-2014 studiowała w Wyższej Szkole Fizjoterapii we Wrocławiu, uzyskując tytuł magistra fizjoterapii.
Od 2010 roku pracuje z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju. W tym czasie pogłębiła swoją wiedzę biorąc udział w takich kursach jak: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka, Metoda Marianne i Christophera Knillów w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Kinesiotaping, Spiralna stabilizacja mięśni oraz Yumeiho. W 2014 roku rozpoczęła swoją przygodę z Integracją Sensoryczną, kończąc kurs pierwszego stopnia. W 2016 roku ukończyła kurs drugiego stopnia, uzyskując certyfikat terapeuty Integracji Sensorycznej.
Od roku 2018 jest pracownikiem Stowarzyszenia Pomocy Osobom Autystycznym “Dalej Razem”. Prowadzi zajęcia Integracji Sensorycznej w ramach WWR.